Naar Las Vegas - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Jose Taekema - WaarBenJij.nu Naar Las Vegas - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Jose Taekema - WaarBenJij.nu

Naar Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Jose

11 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Palm Springs

Toen we wegreden uit Palm Springs heb ik nog even die foto gemaakt waarop je kunt zien dat links de woestijn is en rechts gras en palmbomen. Wonderllijk.
We hebben een tocht van dik 4 uur voor de boeg, hoofdzakelijk woestijn. Onze gastheer was zo behulpzaam om de olie bij te vullen want ik had al een paar dagen een signaaltje dat er iets met de olie was. Hij heeft zelfs naar het verhuur bedrijf gebeld om te vragen of er iets aan gedaan moest worden. Dat vind ik dan weer zo bijzonder aan de B&B overnachtingen; zorgzaamheid en gastvrijheid.
Zonder zorgen gingen we op pad maar onderweg heb ik af en toe wel een schietgebedje gedaan. Vooral op een stuk waar borden langs de kant van de weg waarschuwden dat je de airco beter uit kon zetten wegens kans op oververhitting van de motor. Ook zag je regelmatig auto's langs de kant van de weg staan of grote trucks heel langzaam met knipperlichten aan rijden. Je moet er toch niet aan denken dat je met die hitte (50 graden?) stil komt te staan, naar een telefoon moet lopen en moet wachten op hulp. Maar gelukkig knorde ons Ford Fiestaatje tevreden verder. Davey maakte zich al helemaal geen zorgen meer en viel in een ontspannen slaap. Ik had een heerlijke rit en heb genoten van de indrukwekkende natuur; heet, kaal en weids. Maar ook genoten van John Denver (ik kon nu ook lekker meezingen omdat Davey sliep) Echt even lekker tot mezelf komen.
Even voor Las Vegas hebben we een stop gemaakt en moest ik Davey uit zijn woestijnslaap halen. We vergaten de GPS op te bergen dus toen we na een uurtje weer in de auto stapte was die op zijn kookpunt. Hij begaf het... Zonder GPS Las Vegas binnennrijden?! No way! Ik ben linea recta naar het vliegveld gereden waar Alemo rental car zit. Zoekend en zwetend weer in mijn beste engels uitgevonden hoe ik dat moest af handelen en uiteindelijk met een nieuwe GPS de garage uit. Dit zijn dan voor mij toch de momenten dat ik mezelf overwin. Dit soort dingen regelen terwijl het gaat om auto's. technische systemen, grote garage's en heel veel mannen die daar van alles en nog wat aan het doen zijn. Yes! Op vleugeltjes stuurde ik mijn Fiestaatje door Las Vegas naar ons hotel op The Strip

  • 11 Augustus 2012 - 09:18

    Simone En Rosanne:

    Wat een goede beslissing! Eerst naar rental car...anders kom je in een gekkenhuis terecht en ben je lang aan het zoeken. Zitten jullie in dat Circushotel? Dat ziet er super leuk uit!
    Las Vegas here they come..Davey en José from Hollan/Castricum!


  • 11 Augustus 2012 - 09:45

    Wendy En Daan:

    Ha ha! Jullie zijn van de rust in een gekkenhuis terecht gekomen denk ik? Wat een enorme hoop lichtjes! Dat is inderdaad wat voor jou.. al die technische ellende. Nu je dat hebt overwonnen kun je ook met je car-to-go aan de slag hier! (Ik weet alleen niet of hij start als je john Denver draait ha ha) Hier is Daniel weer thuis en ik heb hem de foto's laten zien. Hij vind het wel wat, dat Amerika. Wij wensen jullie een hele goede terugvlucht en tot na de vakantie. dikke kus!

  • 11 Augustus 2012 - 10:16

    Erwin:

    Nou dat was me het tochtje wel weer! Gelukkig kon je je koppie erbij houden om de juiste beslissingen te nemen. Je moet het toch allemaal maar ff zelf doen he! Maar nu helemaal los in VEGAS! Ik hoop dat jullie een beetje geluk hebben mochten jullie een gokje gaan wagen. Misschien wel met een fiestakofferbak vol met USD naar huis???? Have fun en geniet van alles wat daar te zien is want dat is echt heel veel vond ik!

  • 11 Augustus 2012 - 11:59

    Ineke:

    ja lieve Josee dat is nu allemaal waar een alleenstaande vrouw mee af moet rekenen, en tegen komt, en dan de juiste snaar weten te raken in zo'n garage met mannen haha.
    Je leert het wel, tegen de tijd dat jij 62 bent heb je het helemaal onder de knie.
    toch stoer, alle begin is moeilijk, nu nog heel voorzichtig een gokje wagen, ook zo'n belevenis, en zelfs voor de lampjes gaan branden, alles af en toe controleren onder de motorkap.
    groetjes

  • 11 Augustus 2012 - 13:58

    Jan Meijer:

    Wauw, een land van tegenstellingen, ook qua natuur. Geweldig, hoe je met dit soort dingen omgaat. Een fijn gevoel als het gelukt is, toch? Kun je met een gerust gevoel verder.


  • 11 Augustus 2012 - 16:38

    John Taekema, :

    hij begint mij te herkennen, wie? nou dat ding waar mijn vingers te groot voor zijn ,zodat ik regelmatig teminste twee toetsen aantik, o ja, ik moet jullie eerst even begroeten hallo lieve globetrotters, hoe gaat het r mee , het is steeds kantje boord he, ken je deze uitdrukking, ? wat een stomme uitvinding zeg om een brandend lampje aan te zetten als er iets mee is, moet je maar weten, zou ik ook zo iets aan mijn lichaam kunnen laten maken, [lampje brand o, ik moet naar de dokter, ] meteen paTENT OP AANVRAGEN , over die herkenning gesproken, -zie hierboven- ik tikte alleen maar mijn naam aan, en hij of zij zette er meteen al -oftewel pa,- dat heb ik in het begin eens gezegd, goed he die herkenning . In engeland verdienen die nederlanders veel goud, met de spelen , maar als zij wisten welke prestaties jullie jullie iedere dag uithalen , dat was niet in goud te betalen, kan de co-piloot- zomaar gaan slapen ,nou ja dat is het onderling vertrouwen hebben in elkaar hebben , ik geniet zelf reusachtig van die reisverslagen die ik steeds lees, jammer daT IK DE fotos er niet bij heb , dat wil niet, ik denk dat de hema een onjuist fotorolletje heeft op gestuurd, nou het raakt niet weg zodat ik later ,op mijn gemak alles nog eens kan bekijken, ik begin nu af tetellen hoor, over die fotos gesproken , ik krijg er duizenden -mag het iets minder zijn, ja dat mag, maar in ieder geval -ontelbaar veel- en er staat ook steeds een ,donker gekleurde dame op van omnstreeks 145 kg, ik kAN MIJ NIET VOORSTELLEN dat jij dat zou kunnen zijn maar niet teveel bij mac donald binnen wippen hoor, het klinkt nu nogsteeds in mijn oren van,pa moet gezond eten hoor, ja je hebt gelijk , er kringelt wat rook b oven mijn laptop, met zo n snelheid ben ik aan het tikken , hij loopt warm aan, net als jou auto , kijk uit hoor, stoppen er mee, heel veel dikke knuffels van jullie Pa, en OPA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Palm Springs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

Bye bye Las Vegas

12 Augustus 2012

Las Vegas

11 Augustus 2012

Naar Las Vegas

09 Augustus 2012

Palm Springs 2

08 Augustus 2012

Palm Springs
Jose

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 13624

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: