Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jose Taekema - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jose Taekema - WaarBenJij.nu

Hollywood

Blijf op de hoogte en volg Jose

07 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Hollywood

Voordat ik vertel over Hollywood (aaghh) eerst nog even zeggen dat het echt superleuk is om steeds jullie reacties te lezen. Het is zo'n vertrouwd gevoel en het motiveert enorm. Ik doe mijn best met de foto's maar wat een rot klus is dat zeg. Ik heb nu weer wat nieuwe erbij gezet. o.a. van het huis in Santa Barbara. Zijn ze te zien? Leuk Ineke dat je steeds leest en reageert. De prijzen zijn hier net even wat duurder dan in Nederland dus we zitten regelmatig (niet met een flesje water en een stokbroodje) maar met een refill cola en een hamburger in een fastfood restaurant.
Los Angeles (Hollywood) binnenrijden was niet grappig. De 5 baanswegen gaan nog wel maar eenmaal in Hollywood was het puzzelen hoe het afslaan gaat en het voorsorteren.het leverde me minstens 1 middelvinger op en Davey was daar erg van overstuur. Even later vonden we ons motel en konden we bijkomen van de rit. Simone had ons verteld dat we lopend naar Hollywoodboulevard konden, de Walk of fame en om 18.00u gingen we vol goede moed op pad. Maar na een kwartier lopen zag ik het niet zitten om in deze buurt later ook weer in het donker terug te lopen. Dus toch maar weer dat hele end terug en de auto gehaald. Rijdend op de GPS gingen we nu een hele andere kant op. Maar we kwamen ook vast te zitten in een mensenmassa met bussen en afzettingen van een of ander festijn dat Hollywood Bowl heette. Ik werd door verkeersregelaars ergens naar toe geleid waar ik helemaal niet wilde zijn... Het was inmiddels al 19.00u geweest en ik zat er doorheen. Met een tril lipje gezegd 'I want to get out of here" en toen zette ze een hek voor me open en kon ik weer weg. Uiteindelijk kwam ik in tranen aan op de Hollywoodboulevard. Wat een gekte! Maar we vonden een (gratis) parkeerplaats. Davey was door het dolle heen dat ie eindelijk in Hollywood was, hij keek zijn ogen uit en maakte overal foto's van. Ik liep misselijk van weerzin tussen die meute, wat een hysterie. Gatver!
Uiteindelijk begon ik ook nog te twijfelen over die parkeerplaats langs de kant van de weg. Dat kon toch niet waar zijn dat een kilometer daarvoor nog prijzen van 20 dollar werden aangegeven voor parkeren en dat wij zomaar gratis een plekje hadden gevonden?! Ik werd steeds misselijker van ongerustheid. Wat nou als ie weggesleept was...wat moet je dan in godsnaam doen? En morgen die dure kaarten voor Universal Studios die je niet op een andere dag kan gebruiken....Davey was nog lang niet uitgekeken maar we hadden ook al een half uur in een rij bij MacDonalds gestaan om wat te eten en ik kon wel spugen. Weg weg weg hier en terug naar de auto.. En ja hoor daar stond onze witte karretje trouw op ons te wachten. Niks aan de hand. Een half uur later waren we terug in het motel. Inmiddels wel 22.00u dus het was mooi geweest!

  • 07 Augustus 2012 - 09:52

    Marijke:

    Hoi José, ik ben net terug van vakantie en lees je bericht en dus direct naar de site en wat een verhalen. Ik heb nog niet alles gelezen, maar wil je wel laten merken dat ik er nu ook weer ben om te lezen en te reageren.

    Als ik alles bijgewerkt heb van mijn eigen vakantie kom ik weer on line voor je hoor. Super dat jullie zo genieten.

    M

  • 07 Augustus 2012 - 11:17

    Ineke:

    wow een gratis parkeerplek, kom daar maar eens om in Nederland!!! Wat een belevenis dat Hollywood, als je dat aan kunt, kun je ook wel met Davey naar Parijs, eitje!!
    Heb je geen plattegronden dan van die steden, dat je een beetje in je hoofd hebt waar alles is, en hoe het zich verhoudt??
    Nou tot nu toe gaat ondanks alle drukte en commotie nog goed, en zonder kleerscheuren, allemaal verhalen en herinneringen voor later!!
    groetjes en blijf genieten van deze wonderlijke reis

  • 07 Augustus 2012 - 11:22

    Ineke:

    ps de foto's zijn prachtig, wat een schitterend huis daar in santa barbara, en ook die politie agente is top!!

  • 07 Augustus 2012 - 11:35

    Ineke:

    nog een keer PS,
    heb je de reactie van Pa gelezen bij je verslag Testje?? hij heeft het op 4 aug. daar geplaatst, heb je het gezien???

  • 07 Augustus 2012 - 20:22

    Joke:

    Hey Jose en Davey,

    Eindelijk na lang zoeken jullie gevonden. Af en toe ben ik toch wel een behoorlijke kluns. Super zoals jullie daar stoer met z,n tweetjes deze reis maken. Ben trots op jullie. Ik heb de verslagen van de voorgaande dagen gelezen en geniet met jullie mee.
    Wat een mooie reis heb jij uitgezocht Jose. Geniet van al het moois wat jullie zien.

    Groetjes Joke

  • 08 Augustus 2012 - 01:04

    Erwin:

    Zo eindelijk ff tijd gehad om eens rustig je avonturen te lezen en te bekijken. Ben vannacht teruggekomen uit egypte en dan heb je altijd wel ff wat te doen ;) Maar wat een superreis zijn jullie aan het maken zeg! Dit vergeet je nooit meer. Was een goede keuze van je :) Ik ben zeker jaloers op jullie. Kan de verslagen nu ook beter volgen en zeker de foto's beter bekijken. Dat was bij de mac donalds in egypte niet echt een succes zeg maar.... Maar daar had ik wel ff wifi.
    Gelukkig is alles in Hollywood wel goedgekomen maar kan me voorstellen dat je hem wel ff kneep. Ben ook benieuwd wat je van de Universalstudio's vind. Heb daar jaren geleden zelf echt genoten. Was super leuk daar! Maar wat jullie daar beleefd hebben ga ik hier ongetwijfeld wel lezen :)

  • 08 Augustus 2012 - 16:37

    Oma:

    hoi jose en davey.
    wat een spannende reis hoe krijg je het voor elkaar. maar wel heel interesant, ik zie dat davey enorm geniet ik denk dat jij als je terug bent nog wel n, week moet uitrusten. nou geniet en doe voorzichtig groetjes en liefs nel oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

Bye bye Las Vegas

12 Augustus 2012

Las Vegas

11 Augustus 2012

Naar Las Vegas

09 Augustus 2012

Palm Springs 2

08 Augustus 2012

Palm Springs
Jose

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 13616

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: